Pages

Sunday, April 5, 2015

13 Hari Bersama 3 Produk TANAMERA Postnatal Care Set


Seperti mana yang aku ceritakan sebelum ini, aku dah gunakan Cold Press Virgin Coconut Oil (VCO) dari TANAMERA Postnatal Care Set. Memang sangat smooth dengan kulit. Aku apply dekat bahagian perut bagi menghilangkan garisan-garisan hitam bila dah deliver nanti. Selain tu memang tujuan aku gak nak hilangkan parut akibat operation masa melahirkan anak kedua 3 tahun lepas. Cuma belum cuba untuk selusuh lagi. Inshaa-ALLAH hari ni hari nya.

Produk kedua pula yang dah aku cuba adalah Brown Formulation Body Soap. Ini merupakan sabun formulasi herbal yang bertindak macam skrub. Pertama kali apply kat tubuh rasa tajam dari skrub sabun. Tapi lepas dah bilas dengan air daki dan lekitan kat badan terus hilang. Kulit jadi cantik dan bersih. Oleh kerana bahan nya terdiri dari herbal semulajadi, lepas dah siap mandi tubuh still rasa hangat dan berpeluh. Sangatlah best kan. Mesti nak mandi jer kerjanya. Ahaks!

Gambar yang ketiga tu adalah Herbal Massage Oil. Digunakan untuk urutan tubuh. Minyak ni tak panas dan sesuai digunakan untuk baby juga. Masa proses mengurut pun cepat lega sebab selalunya tukang urut mengurut badan pakai tenaga yang kuat hingga meninggalkan rasa sakit pada kulit ditambah pula dengan minyak yang panas menyebabkan kulit jadi merah dan melecet. Minyak ni berbeza selain mengurut juga boleh digunakan untuk tanggalkan kehitaman dibahagian sulit.

Last cerita aku, hari ni tarikh surat tuk aku serah diri kat HSB. Maksudnya kena beranak secara paksa. So, pagi ni nak kena telan awal-awal Cold Press Virgin Coconut Oil (VCO). Hope leh deliver normal tanpa dimasukkan air garam tu. Ramai cakap memang sekejap tapi sakit bila laluan dipaksa terbuka. Oh noooo ooo... So, ramai-ramai pakat doakan aku yer! Moga lah selamat turn aku kali ni. ALLAHUMA AAMIIN... 

No comments:

Post a Comment